De meeste ondernemers gaan als ze een business opzetten enthousiast zelf aan de slag met hun social media marketing. Dit is echter niet altijd aan te raden, want het is een stuk ingewikkelder dan het lijkt. Bovendien moet je er in feite constant bovenop zitten, want als je je social media kanalen twee weken geen aandacht geeft verslapt de relatie met je publiek al. Dit is echter niet de enige reden waarom het absoluut aan te raden is om je social media marketing door Doublesmart te laten uitvoeren. In dit artikel lees je precies wat het je kan opleveren als je met hen samenwerkt, ten opzichte van wanneer je het zelf zou doen.
Het belang van de juiste doelgroepselectie
Het eerste wat je moet doen als je een social media marketingcampagne wilt opzetten is het selecteren van je doelgroep. Klinkt eenvoudig, zou je denken, maar niets is minder waar. Je kunt weliswaar globaal gezien zeggen voor wie jouw product of dienst het meest geschikt is, maar weet je het ook in detail? En heb je kennis over het surfgedrag van de mensen binnen deze doelgroep?
Een professioneel marketing bureau kan je helpen bij het bepalen aan wie je social media advertenties worden getoond. De reden dat deze doelgroepselectie zo belangrijk is, is dat je doorgaans betaalt per view. Het heeft dus geen zin om je doelgroep ruim in te schatten, want dan zul je voor een heleboel views betalen, die je in verhouding maar weinig kliks en conversie opleveren.
Het belang van de juiste content
Als je hebt bepaald wie je met je advertentie(s) wilt aanspreken is het tijd om content te selecteren en advertentieteksten te schrijven. En ook dit is lang niet zo eenvoudig als het lijkt. Zeker het schrijven van teksten die mensen aansporen op de link naar je website te klikken is ingewikkeld. Niet voor niets zijn er zoveel copywriters en tekstschrijvers die zich daarin hebben gespecialiseerd, en ook bij een social media marketing bureau weten ze precies hoe je dat doet. Daarnaast kunnen ze ook de vormgeving van advertenties verzorgen, wat wil zeggen dat ze beeldmateriaal selecteren (of maken) dat past bij jouw merk en huisstijl.
Inzicht in je advertenties
Als je advertentie eenmaal online staat is het super belangrijk dat je de resultaten constant in de gaten houdt. Door deze actief te monitoren kun je namelijk precies zien welke aanpak werkt en welke niet. Beeldmateriaal dat minder goed aanslaat verwijder je en advertenties die het goed doen, daar investeer je meer in. Het is een constant bijsturen, wat je niet gaat lukken als je geen kaas hebt gegeten van social media marketing. Dit is waarom het altijd aan te raden is om hier een professioneel bureau voor in te schakelen.